Trys gimnazistės – Lietuvos jaunųjų filologų konkurso dalyvės, iš jų Austėja Visockaitė apdovanota ŠMSM I laipsnio diplomu

  • Paskelbė : Mindaugas Račaitis
  • Paskelbta: 2024-04-30
  • Kategorija: Konkursai

Savaitgalį, balandžio 27–27 dienomis, Palangoje vyko 56-asis Lietuvos mokinių jaunųjų filologų konkurso šalies etapas, į kurį buvo pakviestos trys gimnazistės abiturientės: Austėja Visockaitė, Austė Kukankaitė ir Aistė Radzevičiūtė, mokines ruošė lietuvių kalbos ir literatūros mokytoja Levutė Karčiauskienė. Pakviestų mokinių darbus vertino ir sekcijose aptarė reiklūs ir žinomi tos srities specialistai, mokinės konkuravo su garsiausių Lietuvos mokyklų jaunaisiais literatais.

Aistė Radzevičiūtė dalyvavo Publicistikos ir esė sekcijoje, pateikusi esė „Prisiminimų žvyrkelis: trys istorijos“. Abiturientė patenkinta galimybe dalyvauti tokio lygio konkurse: „Dirbti sekcijoje buvo labai įdomu, naudinga, ypač skaityti kitų darbus bei išklausyti vertintojų nuomonę.“ Ji pažadėjo viena savo istorija pasidalinti su „Kultūros bangų“ skaitytojais.

Austė Kukankaitė dalyvavo Prozos sekcijoje, parašiusi šešias noveles. Austė praėjusią vasarą dalyvavo vasaros kūrybinio rašymo stovykloje. Abiturientė teigia, kad įvadas į šventę – būgnų pasirodymas – buvo pozityviai nuteikianti pradžia. Vėliau prozos sekcijoje trys vertinantys rašytojai dalijosi savo įžvalgomis su mokiniais. Anot Austės, tai vertė pažvelgti į viską kitu kampu. Po novelių pristatymo ir aptarimo paprašyta vertinimo komisijos narės perskaitė vieną novelę.

Austėja Visockaitė dalyvavo kalbos Kalbos sekcijoje, jos darbas „Jono Aisčio lyrikos rinkinio „Užgesę chimeros akys“ tranzityviniai ir intranzityviniai veiksmažodžiai“. Mokinė darbą rašė maždaug pusantrų metų. Kalbos sekcijoje kiekvienas dalyvis turėjo parengti trumpą savo tiriamojo kalbos darbo pristatymą, kuriame atskleidžiama darbo problema, tyrimo metodai bei bendras darbo vaizdas. Po kiekvieno pristatymo vyko diskusijos su vertintojais, kurie pasidalino savo įžvalgomis bei patarimais, kaip darbą pakoreguoti. Anot Austėjos, svarbu ir tai, kad sekcijoje mokiniai diskutavo apie kalbos reikšmę bei vertintojai pasidalijo patarimais, kurie padėtų tolimesniuose tyrimuose.

Džiugu, kad abiturientės buvo pastebėtos ir pakviestos į baigiamąjį konkurso etapą, o Austėjos Visockaitės tiriamasis darbas Kalbos sekcijoje buvo pripažintas geriausiu ir ji apdovanota Švietimo, mokslo ir sporto ministerijos I laipsnio diplomu.

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos